Wbrew pozorom praca biurowa nie pozostaje bez wpływu na nasze zdrowie, może nawet nieść ze sobą podobne ryzyka chorobowe, jak każde inne zajęcie. Bolący kręgosłup, żylaki, sztywność karku i cierpnięcie rąk – to tylko kilka z przykładów dolegliwości wynikających z przeciążeń mięśniowo-szkieletowych. Do czynników uciążliwych w pracy biurowej zalicza się także stres, hałas i niewłaściwe oświetlenie. Jak zatem widać, siedzący tryb wcale nie sprzyja dobremu samopoczuciu. Na szczęście można tak przygotować miejsce pracy, aby było ono ergonomiczne, czyli dobrze dopasowane do potrzeb anatomicznych człowieka. Początek roku to najlepsza pora na zmiany, więc może to dobry pomysł, aby przyjrzeć się swojemu lub pracowników stanowisku pracy i dostosować je do obecnych przepisów BHP.

Nowym rokiem, nowym krokiem – meble biurowe na piątkę

Meble biurowe nie bez powodu najczęściej posiadają regulacje wysokości i nachylenia. Przyczyny w  tym stanie należy szukać w obowiązujących przepisach Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Warto wiedzieć, że zgodnie z nimi krzesło biurowe powinno mieć regulowaną wysokość siedziska oraz oparcia i być ustawione na wysokości 40-50 cm od podłoża. Dostępne w naszym asortymencie modele oczywiście spełniają te normy. Wiele z nich posiada ponadto regulowane podłokietniki. W przepisach jasno określone są także wymagania wobec stołu biurowego. Przede wszystkim powinno być ono na tyle głębokie i szerokie, aby zmieściły się na nim wszystkie niezbędne do pracy sprzęty, jak np. komputer i klawiatura. Ustawienie stołu, krzesła i podłokietników powinno zapewnić wygodne
i naturalne ułożenie rak przy obsłudze komputera, zachowując co najmniej kąt prosty w łokciu.

Małe zmiany, wielka korzyść

Znając powyższe zasady, możemy postawić na meble biurowe wysokiej jakości dostępne w naszej ofercie sklepowej. Dbając o ergonomię pracy, inwestujemy nie tylko we własną lub pracowników wygodę, ale także ich wydajność i zdrowie.